Na slovíčko s fotbalistou... Josef "Jožin" Novák

09.02.2016 15:06

Na dnešní rozhovor jsem se upřímně těšil, protože jsem byl zvědavý, co nám náš šprýmař, miláček publika, hostimský Messi a výborný fotbalista se svérázným stylem Jožin odpoví... Nezklamal :-)))


Jméno: Josef Novák

Oblíbený post: Tak určitě... kdo mě zná, tak asi čeká, že napíší pravou zálohu,
ale tenhle post mi byl určen. Vždycky jsem chtěl být brankář. Teď už bych chtěl být trenér. (jsme rád, že jsme Jožinovi mohli jeho sen splnit :-)) - pozn. trenéra)                         

Jaký je tvůj fotbalový životopis: Tak určitě... můj fotbalový talent se začal 
projevovat  tak v pěti letech, když jsem se odtrhl od sunaru a začal si
kopat s víčky od piva, protože balon jsem znal jen z obrázku. Když
jsem povyrostl a poztrácel jsem všechny víčka od piva, tak se mě ujal Miroslav
Petříček, který mě naučil základy fotbalu ve vysoké trávě, přes kterou někdy
nešla vidět ani branka (naše dnešní hřiště). Pak jsem se přestěhoval do
Jaroměřic nad Rokytnou, kde jsem se šel podívat na trénink mladších žáků, kde ze mě po malé chvilce udělali podávače balonu. Jednou jich bylo málo, tak mě vzali s nechutí mezi sebe na fotbálek. Když jsem jim ukázal základy Hostimského fotbalu, hned jsem začal hrát na černo za starší žáky (do dnes si pamatuji jméno a rodné číslo hráče za, kterého jsem hrál). Pak jsem ,,přestoupil" do Šebkovic. Pak po x letech mě vytáhl z bufetu náš manažér a nehrající kapitán, převozník piv Hostim-Praha a degustátor naších kořalek - Vladimír  Novotný a stal jsem se registrovaným členem hvězdného klubu TJ Hostim.

Co máš na fotbalu nejradši: Tak určitě... nejraději mám na fotbale když se mi podaří zesměšnit
protihráče nebo brankáře nějakou kličkou nebo zasekávačkou a nebo dát
nějaký hezký gól pro fanoušky. A na to navazuje skvělá parta spoluhráčů.

Jaký je tvůj největší fotbalový úspěch: Tak určitě... můj největší fotbalový úspěch je to, že v mých letech  můžu být součástí tohoto fotbalového týmu a zahrát si okresní přebor.

Fotbalový vzor: Tak určitě... si každý myslí, že napíšu Messi, ale Messi 
je mladší a učí se to, co já už jsem dávno zapomněl. Můj fotbalový vzor je
fotbalista, který dokáže při nástupu na hřiště dát do pěti minut gól, a to je JiříŘeřucha!!!

S kým by sis chtěl zahrát v jednom týmu: Tak určitě... moje životní přání a můj tajný sen je si zahrát nebo třeba i jen potrénovat na našem tréninku s jednou zajímavou ženou, která vlastní i registračku. Její jméno
zde nechci uvádět, ale doufám, že se tady někdo toho chytne a já přijdu na trénink a ona tam bude stát v kopačkách a v dresu TJ HOSTIM

Oblíbená barva dresu: Tak určitě... barva dresu mi je jedno, protože všechny dresy
jsou mi velké. Ale nemám rád bílý, takže žlutý, červený

Čeho bys chtěl s naším týmem dosáhnout: Tak určitě... je pořád kam postupovat a myslím si, že
s touto sestavou by to nebyl tak velký problém postoupit zase o třídu nahoru, ale já ve svém věku jsem dosáhl svého historického maxima.

Na kterého bývalého spoluhráče nejraději vzpomínáš: Tak určitě... nevím, jestli teda hraje nebo nehraje nebo jak to s tou ženskou má, ale na Jirky Řeřuchy.

Co říkáš na peníze ve fotbale: Tak určitě... žádné peníze nedostávám. A když už to někdy
vypadá nadějně, že by něco jako mohlo kápnout, tak dostanu za odměnu lajnování
hřiště nebo praní dresů. Ale jednou jsem dostal od trenéra bílou bundu a tu mi
vzal Petr Moškvan a už je to rok a pořád mi ji nevrátil :-).

Další koníčky kromě fotbalu: Tak určitě... od té doby co jsem začal hrát fotbal za TJ Hostim žádné koníčky nemám.

Oblíbený tým, kterému fandíš: Tak určitě... fandím Grešlovému Mýtu (Karle naše dohoda platí)

Oblíbené jídlo: Tak určitě... jakékoliv jídlo připravené ve Slatině z pece KateřinyPetříčkové, hlavně ty její alkoholické zmrzliny!!!

Oblíbené pití: Tak určitě... pivo jakékoliv značky a v jakémkoliv množství.

Oblíbený film: Tak určitě... okresní přebor

Oblíbená hudba: Tak určitě... cokoliv co se nehraje na Šlágru.

Oblíbená značka kopaček: Tak určitě... jakákoliv značka, která je v zrovna v akci.

Oblíbená značka aut: Tak určitě... oblíbenou značku nemám, ale líbí se mi Jeep Cherokee 2.0 MJD a VW Multivan

Kdo je v týmu největším bavičem: Tak určitě... každý ze spoluhráčů něčím pobaví, ať už na hřišti nebo  v kabinách nebo na nějaké akci. Ale největší baviči jsou naší trenéři. Kdybychom hráli kolikrát tak jak oni chtějí
tak hrajeme ligu mistrů. Ale na to tady nemáme zázemí, proto je neposloucháme na slovo :-).
Na druhou stranu jim patří určitě velké poděkování, že se jim podařilo udělat
z některých hráčů, co přišli od seče a z bufetu  fotbalisty! Když kolikrát vidím, co je to
stojí křiku, nervů a sil, tak se někdy bojím o jejich zdraví :-)). Proto bych je nejraději vyslal v zimní přestávce na
kurz sebeovládání a práce s lidmi. (já ti dám práce s lidmi :-). Doufám, že se ti to trénování jednou splní a to si to pak taky zhodnotíme :-))))) - pozn. trenéra)

Kdo je v týmu největší manekýn: Tak určitě... největším manekýn je Matty. Málo kdo ví, že
tenhle talentovaný fotbalista, který využívá zatím pouze zlomek svého talentu,
což mu na okresní přebor stačí, tak jakékoliv nové oblečení na sebe obleče jen
jednou a druhý den je hází do popelnice, kterou pravidelně ve večerních hodinách navštěvuji vybírám.

Kdo je v týmu největší tvrďák: Tak určitě... co se týče fotbalového drsňáka tak je to Ondra
Kosík. Co se týče demonstrace síly, tak Laďa Lengál a další tvrďák  co se týče chovaní k něžnému pohlaví i když je to malý muž ale s velkým srdcem tak je Petr Moškvan.

Kdo je v týmu největší rejpal: Tak určitě...největší rejpal jsem já.(nemohu za to, že jsem trošku upřímnější než ostatní). A hned za mnou Lengy - ten do mě pořád rejpe :-D

Kdo je v týmu největší kalič a naopak největší abstinent: Tak určitě... se mi stalo několikrát v zápase, že mi řekl protihráč: ,,z Tebe to ale táhne, kde jsi chlastal?" a já mu na toodpověděl: ,, já ještě pořád piju". Ale jednoho kaliče máme v týmu. Nevím,jestli já se vidím v něm, když jsem byl v jeho letech  nebo on ve mně. Jsem rád, že mám takovéhonástupce a až dopiluje přesnou hladinku v krvi, tak to tam začne padatsamo, že Martine Karásku? Abstinenta nemáme, a jestli ano, tak do toho stejnak spadne jako všichni.

Jak hodnotíš průběh letošní sezóny 2015/2016: Tak určitě... na to, že jsme druhý rok v této soutěži, tak si myslím, že tahle sezóna dopadla dobře, i když škoda některých zápasů, co jsme si prohráli sami.

Co bys rád v Hostimě změnil: Tak určitě... na prvním místě bych změnil starosty, místostarosty, pár zastupitelů, včetně účetní. Pak bych byl rád, kdyby tahle vesnička držela víc pohromadě. A zázemí kolem fotbalu.

Jak hodnotíš fanoušky našeho týmu a co bys jim chtěl vzkázat: Tak určitě... fanoušky máme nejlepší v širokém okolí a pro mě jsou naším dvanáctým hráčem. Máme i prezidenta, který svojí funkci zvládá bravurním způsobem. Extrém je to, že Ti co jsou v kotli a nejvíc povzbuzují, ať už hlasem nebo bubny, a křičí Hostííím, tak ani jeden není Hostimák, a za to jim patří velké poděkování. Za zmínku určitě stojí i jedna tichá krásná žena, bez které by se náš tým neobešel. Ona totiž zaznamenává svým fotoaparátem
tuhle krásnou éru na, kterou jednou budeme všichni rádi vzpomínat a její jméno
je Ivuška. (doufám, že sem si je nespletl). Tímhle bych jí chtěl vzkázat, jestli by nechtěla nafotit nějaké akty pro náš nový fotbalový kalendář - rád jí nafotím, a kdyby se přede mnou styděla, tak Kosál je připraven, protože je lehce BI, takže neškodný :-D.

Chtěl bych dále vzkázat Jardovi, že ten jeho vlastní bubínek, co mu roste, tak na ten už by se dalo taky bubnovat! A jestli ti nějaká žena řekla, že nejsi akční, tak ať se přijde podívat na fotbal do Hostima .

 

 

+ 7 speciálních otázek:

Fotbal si začal hrát až dost pozdě, proč?

Tak určitě... ve třiceti letech je fakt dost pozdě začít hrát fotbal nebo se učit pravidla fotbalu. Já jsem si nikdy nemyslel, že umím hrát fotbal, a že by někdo chtěl, abych hrál za nějaký tým. A na druhou
stranu  já nevím proč jste si mě z toho bufetu nevytáhlí dřív.

Čekal si, že si zahraješ s našim týmem okresní přebor? Přece jenom sis šel zezačátku zahrát jen čtyřku?

Tak určitě... tenkrát jsem nevěděl, že nějaké třídy jsou. Postupem času už jsem byl o maličko chytřejší, tak když jsem viděl ty borce kolem sebe, tak už mi bylo dávno jasné, že se bude hrát v Hostimě i 1B!

Ví se o tobě, že fotbal hrozně prožíváš, je pro tebe hraní hodně psychicky náročné?

Tak určitě... ze začátku jsem byl hrozně nervózní a měl jsem velkou trému - ani piva nepomáhaly, ani
kořalka nepomohla. Největší psychickou újmu, kde jsem přišel během utkání o
všechny nervy bylo to, když mi trenér koupil po cestě na zápas brankařské
rukavice a postavil mě na 90 minut do branky. Od té doby, co jsem v tomto
zápase přišel o všechny nervy, jsem psychicky vyrovnaný hráč, kterého nemůže
v žádném případě nic rozhodit. Všichni teď o mě říkají, že jsem flegmatik, ale mě je to jedno.

Kdy dáš zase gól svým pověstným dloubáčkem?

Tak určitě... to by mě samotného taky zajímalo. Jednou z podmínek, abych dal takový gól je ten,
že mě nesmí nutit trenéři abych to dával po zemi placírem k tyči na jistotu. Ale já je jednou neposlechnu a dám ho, už mi to moc samotnému chybí!

Čím si vysvětluješ tvou popularitu mezi fanoušky - je to tím, že si s nimi ještě nedávno stál "za zábradlím" :-?

Tak určitě... já si nemyslím, že bych byl nějak populární. Spousta fanoušku jsou mojí vrstevníci nebo
jsem s nimi seděl před zápasem v hospodě na pivku. Možná je to tím, že 
během hry s nimi diskutuji a při tom se tvářím jak moc se soustředím
na hru a musím odpovídat na otázky proč jsem na hřišti, když mám plnou míchačku
malty? ?ak můžu hrát když jsem před chvilkou přišel z nonstopu? Kolik mám
v sobě piv? Jestli nechci napít atd. 

Co ty a životospráva před zápasem?

Tak určitě...  to je smutný příběh...

Nedávno si navštívil MČR v boxu - jak se ti tento sport líbil? Nezměníš "na stará kolena" odvětví? 

Tak určitě... box jsem znal jen z televize, a to z filmu Rocky. Je to zajímavý koníček a
z pohledu diváka jsem se lecos přiučil a od té doby nemám strach.  Ale myslím, že na stará kolena už bych se nenaučil skákat přes švihadlo. Já myslím, že stačí když tam máme Ladě a já se
zas na něho zajedu rád podívat.