Na slovíčko s fotbalistou... Petr Moškvan

29.12.2015 16:22

Dnešním hostem "na slovíčko" je dle mého názoru jeden z největších srdcařů co jsem kdy v Hostimě potkal - bývalý spoluhráč a člověk, který nezná slovo nejde - Petr Moškvan. Již v několika hodnoceních utkání jsem zmínil, že si fotbal bez něj nedokážu v Hostimě představit a musím to zde akorát zopakovat. Od spousty práce v zázemí, na hřišti, za udírnou, přes perfektní působení v kabině, až po vítězné góly jako třeba v Rakšicích. Myslím, že se rozhovor moc povedl, ale posouzení nechám na vás...


Jméno: Petr Moškvan

Oblíbený post:  kraj zálohy

Jaký je tvůj fotbalový životopis:   Začínal jsem asi tak v 11 letech na
Grešle. V té době se už ale začalo pracovat v Hostimi na založení
žáků a já se moc těšil, až budu moct hrát za vlastní vesnici. A bylo tomu hned
další rok... já se konečně mohl poprvé setkat s mými nynějšími spoluhráči
jako je Jiřin, Alda, Moris, Šoura , Luba, Adam ale třeba i s oběma Morisovými
bratry (David a Zbyněk - pozn. red), kteří dnes hrají za Jaroměřice. Asi 3-4
roky jsem hrál za žáky, a poté asi 2 roky za dorost, než byl zrušen. Poté jsem
byl  na hostování v Pavlicích, dokud
se nenaplnil můj věkový limit. Od té doby jsem v Hostimi, ale ještě to pár
let trvalo, než jsem opravdu začal hrát za chlapy J

Co máš na fotbalu nejradši:  Radost z každého gólu, výhry, super kolektivu ale hlavně studený pivo a horká sprcha po zápase... Jinak sprcha to je kapitola sama o sobě :D

Jaký je tvůj největší fotbalový úspěch:  Když by mi někdo řekl v dobách, kdy jsem ve 4. Třídě OP hrával  5 minut, že budu hrát 3. Třídu OP a ještě základ, tak bych se tomu hluboce zasmál.  Dnes hrajeme okres a já se tu pořád držím a dokonce jsem nějakou dobu hrál v základu po boku tak výborných fotbalistů,
kteří mi  věřili... Teda aspoň občas :D ...to je pro mě ten největší úspěch! (A věří i dnes + zapomněl zmínit, že i zahrál i nějakou páskou na ruce - pozn. red).

Fotbalový vzor: já úplně vzor nemám, ale prý já sám byl v žácích vzorem pro Morise, ale je
pravda, že neříkal v čem :D  

S kým by sis chtěl zahrát v jednom týmu: nemám nikoho takového, ale nebylo by
špatné, si zahrát třeba s hráči Bayernu a při nástupu si poslechnout znělku ligy mistrů :-)

Oblíbená barva dresu: žlutá, bílá ty jediný jsou  "S"  :D

Čeho bys chtěl s naším týmem dosáhnout: Bylo by fajn, zažít s touto partou ještě jeden postup ;-)

Na kterého bývalého spoluhráče nejraději vzpomínáš:  Asi na celou partu Hostimskýho dorostu :-)

Co říkáš na peníze ve fotbale: Myslím si, že je to hodně nešťastné. Je mi jasné, že jsou obce,
trenéři a lidé kolem, kteří by svůj tým rádi viděli někde víš a mají na to
prostředky, když přirozenou cestou to nejde, ale to si vybírá svou daň, a ta se
vždy dříve či později projeví hlavně na kolektivu. Je to těžko udržitelné a
většinou rychlý vzestup následuje strmý pád. Teda jestli  nějaký vzestup vůbec je -  viz. Mik..... :D Prostě jestli má někdo peníze a chce se vytáhnout z okresu do ligy proč ne, ale pokud někdo cpe peníze jen
aby mohl hrát okres nebo B třídu, tak je to zbytečné a nešťastné.

Další koníčky kromě fotbalu:  asi by stál za zmínku detektor kovu...nálezy mincí, zbraní, šperků atd.

Oblíbený tým, kterému fandíš:  Nemám vyloženě oblíbený, ale spíš Real než Barca a Slávka než Sparta :-))

Oblíbené jídlo: Uzené cigáro :D

Oblíbené pití: Pivo po zápase nebo tréninku.

Oblíbený film:  Vykoupení z věznice Shawshank, Království nebeské, Gladiátor atd.

Oblíbená hudba: Překousnu všechno ...jinak třeba Frekvence 1

Oblíbená značka kopaček:  Adidas, Nike, a když se zadaří, tak i obě zároveň :D

Oblíbená značka aut: made in Germany

Kdo je v týmu největším bavičem:  každej občas hodí nějakou tu perlu, ale Jožin je top :D

Kdo je v týmu největší manekýn: Moris

Kdo je v týmu největší tvrďák: Kos, Řeřuch

Kdo je v týmu největší rejpal:  Moris, Jožin a trenéři :D

Kdo je v týmu největší kalič a naopak největší abstinent:  Nebudu prášit...stačí když to hlásím trenérům
před zápasem  ;P :D

Jak hodnotíš průběh letošní sezóny 2015/2016: Super! Na začátku jsem si říkal, že by nám to
slušelo do 3. místa a my jsme druzí se ztrátou 4 bodů na prvního.... co víc si přát, ne? :-))

Co bys rád v Hostimě změnil:  Zázemí máme hodně slušný, ale hlavně díky Liborovi, který se hodně stará a ohání. Skoro bych řekl, co si neuděláme, to nemáme, ale to bych přeháněl a spoustě lidem křivdil.
Nejvíc nás asi trápí hřiště a zavlažování s tím spojené a do budoucna třeba i rozšíření.

Jak hodnotíš fanoušky našeho týmu a co bys jim chtěl vzkázat: Fanoušci jsou skvělí! Klobouk dolů
kolik jich chodí a hlavně jezdí na venkovní zápasy... to je neskutečný. Velký poděkování patří fanklubu, prezidentovi a dalším lidem kolem za neskutečnou podporu a atmosféru, kterou vytváří. Díky moc!

 

+ 3 speciální otázky:

Vždycky jsi byl vyhlášený neskutečnou fyzickou kondicí. Je těžké si ji udržet i s přibývajícími
roky?
Vždycky určitě ne a teď už vůbec ne, ale je pravda, že na tom byla
založená moje hra. Když jsme postoupili do " trojky"  tak mi bylo jasný, že jestli chci hrát a
poprat se o základ, tak budu muset zamakat. Byla to pro mě velká výzva a hodně
mi to dalo i do života. Tenkrát jsem opravdu zamakal, zhubl na 60kg a těžil jsem
z toho docela dlouho, ale teď už poslední asi 3 roky je to pryč, takže
není ani co udržovat :D. Dnes mám o 12 kg víc a to je sakra znát... fyzičku ještě
člověk jakž takž udělá, ale rychlost už je pryč a to se odráží i na  hře.

Těšíš se na zimní tréninkový dril? No, abych řekl pravdu, tak sám nevím. Je to teď nějaký
divný, vždycky jsem se moc těšil a letos nic.

Chtěl bys někdy trénovat tým Hostimi? Určitě ne. Sám jsem zjistil, že trenér musí mít
respekt a být autorita, aby ho někdo aspoň trošku poslouchal . Naši trenéři to
vše mají, skvěle se doplňují a zároveň jsou našimi kamarády, což je těžké
skloubit. ..ani si nedokážu představit, že by v nejbližších letech trénoval někdo jiný a už vůbec né já :-)).
Musím se ale přiznat, že jsem na to pomyšlení měl, ale na nějaké žáky nebo i
mladší, ale to už je pryč....mám co dělat sám se sebou natož pak ještě toto :D